بازسازی خانه شما یک پروژه هیجان انگیز است، اما می تواند دلهره آور نیز باشد! چه در حال انجام تغییرات ساختاری بزرگ باشید یا فقط ظاهر را تغییر دهید، به این امید است که خانه شما عالی به نظر برسد. با مشخص کردن چشم انداز خود و برنامه ریزی بودجه خود شروع کنید. سپس تصمیم بگیرید که آیا می خواهید خودتان شروع کنید یا از کمک یک حرفه ای استفاده کنید. هنگامی که تمام لوازم، لوازم جانبی و مبلمان خود را انتخاب کردید، آماده هستید تا خانه رویایی خود را به واقعیت تبدیل کنید!

مردی در حال ورق زدن مجله برای پیدا کردن ایده بازسازی ساختمان

تحقیق در مورد برنامه های خود و استخدام یک تیم

برای یافتن ایده به مجلات و وب سایت ها نگاه کنید. کمی تحقیق کنید تا دید واضحی از اینکه می‌خواهید هر اتاق چگونه باشد به دست آورید. مدتی را صرف مرور مجلات و وب سایت های دیزاین املاک کنید. تصاویر ایده هایی را که دوست دارید پاره کنید یا تصاویری را که برای شما جذاب هستند به صورت دیجیتال ذخیره کنید.
سعی کنید یک موضوع را زودتر کشف کنید و به آن پایبند باشید. به عنوان مثال، به این فکر کنید که آیا می خواهید آشپزخانه شما مدرن، سنتی یا کلاسیک باشد.
اگر خانه یکی از دوستانتان را پسندیدید، از آنها بپرسید که از کجا خرید کرده اند یا از کجا الهام گرفته اند. از مقاله انتخاب زمین برای ساخت ویلا و خانه بازدید کنید.

نوشتن چک لیست برای بازسازی ساختمان

بودجه خود را مشخص کنید

بازسازی خانه می تواند خیلی سریع بودجه شما را صفر کند. برای جلوگیری از استرس ناشی از خرج کردن، بودجه دقیقی ایجاد کنید و تا حد امکان به آن پایبند باشید. شما می توانید برای تأمین هزینه ها از وام مسکن برای استفاده کنید. با متخصصین و سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارند، تماس بگیرید. از فروشگاه ها دیدن کنید تا از قیمت ها مطلع شوید. شما می خواهید هزینه ها را برای مواردی مانند موارد زیر تخمین بزنید:

  • لوازم خانگی
  • کفپوش
  • نورپردازی
  • لوله کشی
  • برقکاری
  • هزینه های نصب
  • مبلمان
  • تجهیزات جانبی
  • پرداخت به هر حرفه ای که استخدام می کنید.

برای محاسبه قیمت خانه از مقاله ما دیدن کنید. یا تأمین پول ملک را بخوانید.

کن کوستر، مهندس نرم‌افزاری که اخیراً خانه‌اش را بازسازی کرده است، می‌گوید:

اگر می توانید، برای ماندن در جای دیگری برنامه ریزی کنید. «اگر می‌خواهید در حین بازسازی خانه، در خانه زندگی کنید، می‌توانید این کار را اتاق به اتاق انجام دهید، اما زمان و هزینه زیادی را به شما اضافه می‌کند. با این حال، اگر در حال انجام یک بازسازی گسترده هستید، بهتر است در صورت امکان از خانه خارج شوید، بنابراین می توانید ابتدا تمام عملیات تخریب و قاب بندی را انجام دهید، سپس لوله کشی، برق و هرگونه بازرسی لازم را انجام دهید. و تمام لوازم را بپوشانید.”

کن کوستر، ام اسکن کوستر
مشورت با معمار برای بروزرسانی و بازسازی خانه

از معمار ساختمان کمک بگیرید.

اگر در حال انجام تغییرات عمده ساختاری هستید، یک معمار استخدام کنید. اگر بازسازی شما ساده است، ممکن است خودتان بتوانید از پس آن برآیید. اما اگر قصد دارید دیوارها را خراب کنید، لوله کشی اضافه کنید، پنجره های جدید ایجاد کنید یا راه پله را جابجا کنید، با یک معمار کار کنید. با چندین معمار تماس بگیرید و نظرات و ایده های آنها را جویا شوید، و بهترین ایده را استخدام کنید.
قبل از اینکه یک معمار را استخدام کنید، ابتدا نمونه کارها را بررسی کنید. شما می‌خواهید مطمئن شوید که آنها در انجام پروژه‌های مشابه شما تجربه دارند. همچنین باید در مورد اینکه دستمزد آنها چقدر است، بپرسید.

دکوراسیون مناسب برای دیزاین خانه

اگر برای دکوراسیون کمک می خواهید با یک طراح داخلی کار کنید. یک طراح داخلی می تواند ایده های ذهن شما را زنده کند. اگر می خواهید از افراد خوش سلیقه اطراف خود، برای خرید وسایلی مانند مبلمان و لوازم جانبی، کمک بگیرید. استفاده از سایت پینترست روش خوبی برای الگو گرفتن در دیزاین داخلی خانه است.

برای بررسی نمونه کارها در این سایت وقت بگذارید. یکی از دیزاین هایی را که دوست داشتید، انتخاب کنید.

استخدام پیمانکار برای بازسازی خانه

استخدام پیمانکار

اگر دوست دارید کسی پروژه را مدیریت کند، یک پیمانکار پیدا کنید، البته اگر می خواهید این کار را بصورت حرفه ای انجام دهید. اگر پروژه بزرگ یا پیچیده ای دارید به دنبال یک پیمانکار عمومی باشید. آنها بر همه کارگران نظارت خواهند کرد، مجوزهای لازم ساختمانی را دریافت می کنند و بر تمام عناصر بازسازی نظارت خواهند کرد. اگر پروژه شما کوچکتر است، یک پیمانکار تخصصی را در نظر بگیرید که روی نصب اقلامی مانند کانتر و وسایل حمام کار می کند.
به هر نوع پیمانکاری که نیاز دارید، قبل از استخدام با چند نفر از آنها ملاقات کنید. همچنین باید بودجه و جدول زمانی را که پیش بینی میکند را بخواهید.
حداقل پیمانکار شما باید دارای مجوز، بیمه و حداقل 5-10 سال تجربه باشد.

مشورت با حرفه ای ها برای بازسازی و دیزاین خانه

مشاوره با حرفه‌ای ها

جوانب مثبت و منفی یک بازسازی را بسنجید. هنگامی که شروع به بازدید از خدمات حرفه ای می کنید، ممکن است وسوسه شوید که هرچه سریعتر مسیر را طی کنید. قبل از انتخاب، چندین فاکتور را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر مهارت های لازم را در انتخاب نداشته باشید، ممکن است در نهایت آسیب های مالی به شما وارد شود.
جدول زمانی خود را نیز در نظر بگیرید. انجام این کار احتمالاً بیشتر از پیش بینی شما طول می کشد. تصمیم بگیرید که آیا این یک عامل اصلی در تصمیم شما است یا خیر.
اگر تصمیم خود را گرفته اید و می خواهید کار را خودتان انجام دهید، مطمئن شوید که این کار را با خیال راحت انجام می دهید. به عنوان مثال، اگر چنین تجربه ای ندارید، سعی نکنید خانه را خودتان دوباره سیم کشی کنید. با این حال، می توانید بدون هیچ تجربه قبلی، دیوارهای اتاق نشیمن خود را خودتان رنگ کنید.
از استخدام یک متخصص فقط برای چیزهایی که نیاز دارید نترسید. به عنوان مثال، ممکن است شخصی را برای نصب لوازم خانگی خود استخدام کنید، اما برای دیزاین خانه، خودتان می توانید این کار را انجام دهید.

مشخص کردن جدول زمانی برای بازسازی خانه

تنظیم جدول زمانی

یک جدول زمانی تنظیم کنید و برای سازماندهی خود برنامه ریزی کنید. یک جدول زمانی معقول را مشخص کنید. به عنوان مثال، انتظار بازسازی کامل آشپزخانه در یک روز غیرمنطقی است. به احتمال زیاد حداقل 2 هفته طول می کشد. تاریخ هدف را انتخاب کنید، اما برای شکست آماده باشید. به عنوان مثال، گاهی اوقات ممکن است اقلامی که خریداری می کنید، آماده تحویل نباشند و چندین روز طول بکشد تا بدستتان برسد.
اگر افراد حرفه ای را استخدام می کنید، حداقل هر 3 روز یکبار با آنها تماس بگیرید تا پیشرفت آنها را بررسی کنید.
اگر خودتان کار را انجام می دهید، در مقابل میل به انجام چند کار مقاومت کنید. در صورتیکه قبل از اتمام حمام، اتاق خواب را شروع کنید، در نهایت با 2 پروژه مواجه خواهید شد که مدیریت آن از 1 پروژه بسیار سخت تر است.

بازسازی آشپزخانه

بازسازی آشپزخانه

طرح فعلی خود را برای بازسازی، مقرون به صرفه نگه دارید. اگر آشپزخانه جدیدی می‌خواهید، ممکن است فکر کنید که انجام یک بازسازی کامل منطقی است. با این حال، حفظ چیدمان فعلی شما می تواند مقدار قابل توجهی در هزینه شما صرفه جویی کند. در صورت امکان، سعی کنید وسایل و لوازم اصلی را در جایی که هستند رها کنید.
برای مثال، ممکن است فکر کنید خوب است که سینک خود را روی دیوار دیگری قرار دهید. اما این به معنای پاره کردن لوله کشی قدیمی و نصب لوله های جدید است. در عوض، از خود بپرسید که آیا می توانید با نصب یک سینک جدید در محل قدیمی زندگی کنید.
به طور مشابه، ایجاد فضاهای جدید برای اجاق گازی یا دیواری می تواند بسیار گران باشد.

استفاده از گرانیت یا لمینت برای بازسازی خانه

گرانیت یا لمینت

میزهای گرانیتی را برای محبوب ترین مکان ها انتخاب کنید. هنگام بازسازی، ارزش فروش مجدد خانه خود را در نظر داشته باشید. بسیاری از خریداران کانترهای گرانیتی را ترجیح می دهند، بنابراین اگر احتمال فروش خانه در آینده وجود دارد، گرانیت انتخاب هوشمندانه ای است. شما می توانید از بین سایه های مختلف، از روشن تا تیره انتخاب کنید.
اطمینان حاصل کنید که چندین برش مختلف گرانیت را قیمت گذاری کنید.

لمینت را برای گزینه ای مقرون به صرفه تر انتخاب کنید. اگر آشپزخانه ای با اندازه متوسط ​​دارید، می توانید انتظار داشته باشید که 10 تا 25 میلیون تومان برای نصب لمینت بپردازید. قیمت هر مترمربع سنگ گرانیت تویسرکان، 3,300,000 تومان است.
به خاطر داشته باشید که آنها معمولاً به اندازه گرانیت دوام ندارند. لمینت احتمالاً بیش از 10 سال دوام نخواهد آورد، در حالی که گرانیت می تواند بیش از 100 سال دوام بیاورد.

خردی لوازم خانگی برای بازسازی خانه

لوازم خانگی

کابینت های بدون نام تجاری را انتخاب کنید تا در بودجه خود صرفه‌جویی کنید. و می توانند به سرعت به یکی از گران ترین قسمت های یک بازسازی تبدیل شوند. کابینت های برند، به طور قابل توجهی بیشتر از کابینت های میان رده قیمت دارند اما کیفیت یکسانی دارند. آنچه که بسیار مهم است این است که جلوی درها و کشوها را از چوب جامد انتخاب کنید. تخته و خرده چوب لمینت ارزان تر است، اما مقاومت کمتری دارد.
بسته به کابینتی که انتخاب می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که بین 5 میلیون تا 20 میلیون بپردازید. در این لینک انواع کابینت آشپزخانه را برایتان قرار داده ام که می توانید مشاهده کنید.
مطمئن شوید که قفسه ها از تخته سه لا با ضخامت حداقل 1.3 سانتی متر ساخته شده باشند.
با تامین کننده خود در مورد دریافت گارانتی برای کابینت خود صحبت کنید. بسیاری یکی را ارائه خواهند داد. همچنین مقاله فروش سریع ملک را بخوانید.

خرید و گذاشتن لوازم خانگی برای بازسازی خانه و ساختمان

لوازم برای بازسازی آشپزخانه

برای یافتن وسایلی که متناسب با فضا و بودجه شما هستند، به انواع لوازم خانگی نگاه کنید. اگر یک سرآشپز جدی نباشید، احتمالاً نیازی به لوازم برقی درجه یک ندارید. در عوض، به دنبال محصولات میان رده ای باشید که نظرات و ضمانت های عالی مشتریان را دارند. می‌توانید مدل‌ها را به صورت آنلاین مقایسه کنید، اما رفتن به فروشگاه برای اینکه بتوانید احساسی نسبت به آنچه می‌خواهید پیدا کنید، ممکن است مفیدتر باشد. مهمتر از همه، مطمئن شوید که فضای کافی برای چیزی که انتخاب می کنید دارید. فضا و وسایل خود را با دقت اندازه گیری کنید. شما باید از طیفی گسترده‌ای از آنها بازدید کنید.

  • یخچال و فریزر
  • کوره ها
  • اجاق گاز
  • مایکروویو
  • ماشین ظرفشویی

ویژگی هایی که انتخاب می کنید واقعاً به شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید ارزش فروش مجدد را افزایش دهید، به سراغ وسایل کم مصرف بروید. اینها معمولاً بی صدا هستند و قبض برق را کاهش می دهند. بهترین متن آگهی فروش خانه را ببینید.

نورپردازی خانه و آشپزخانه برای بازسازی خانه

اضافه کردن ویژگی های خاص که ارزش فروش مجدد را افزایش می دهد. اکثر خریداران خانه به دنبال ویژگی های مشابه هستند. برای اطمینان از اینکه بیشترین سود را از بازسازی خود به دست می آورید، برخی یا همه ویژگی های زیر را اضافه کنید:

  • فضای ذخیره سازی اضافی، مانند انباری
  • نورپردازی توکار
  • کاغد دیواری طرح کاشی
  • لوازم برقی کم مصرف مثل هالوژن ها
هدف از بازسازی حمام و سرویس

بازسازی حمام

هدف از بازسازی خود را مشخص کنید. قبل از شروع این بازسازی چندین سوال از خود بپرسید. به عنوان مثال، مشخص کنید که آیا برای مدرن کردن لوله کشی و وسایل یا صرفاً برای ایجاد تغییر در سبک به روز رسانی می کنید. اولی گران تر خواهد بود، بنابراین بودجه را بر این اساس اختصاص دهید. همچنین، حتماً آنچه را که نیاز دارید در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، در حالی که وان جکوزی محبوب هستند، اگر از خیساندن طولانی لذت نمی برید، به آن نیازی ندارید.
اگر با یک حرفه ای کار می کنید، از آنها در مورد اینکه چه نوع وسایلی برای فضای شما مناسب هستند، راهنمایی بخواهید.
در نظر داشته باشید که آیا می خواهید این اتاق به همان سبک بقیه خانه بماند و بر اساس آن برنامه ریزی کنید.
به عنوان مثال، اگر بقیه خانه شما فوق مدرن است، احتمالاً نمی خواهید ظاهری روستیک برای حمام خود انتخاب کنید.

انتخاب لوازم حمام و سرویس برای بازسازی حمام

انتخاب لوازم

بین لوازم جانبی سفارشی یا مقرون به صرفه تری که در فروشگاه خریداری شده است، یکی را انتخاب کنید. اگر می خواهید یک حمام مجلل که پناهگاه شما باشد، وسایلی که به صورت سفارشی ساخته شده اند، راه حلی برای شما هستند. به این ترتیب، می توانید وان خیساندن گوشه و دوش باران مستقل را داشته باشید. اما اگر به دنبال کارایی بیشتر از سبک هستید، لوازمی مانند وان حمام را از فروشگاه خریداری کنید. آنها بسیار مقرون به صرفه تر خواهند بود.
از فروشگاهی دیدن کنید که لوازم برقی می فروشد و مدتی را صرف تصمیم گیری کنید که می خواهید روی چه چیزی تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک وان مستقل نقطه کانونی اتاق شما باشد، پول اضافی را برای این ویژگی اختصاص دهید.

انتخاب کاشی و سرامیک برای بازسازی حمام

کاشی و سرامیک

ظروف چینی را برای کاشی بادوام انتخاب کنید. کاشی های سنگ طبیعی برای کف حمام و دیوار دوش بسیار محبوب شده اند. با این حال، اگر چینی را به عنوان ماده خود انتخاب کنید، می توانید پول زیادی را ذخیره کنید. همچنین، پرسلن فوق العاده ماندگاری بالایی دارد، بنابراین بهترین ارزش را برای پول خود خواهید داشت.
بسیاری از کاشی‌های چینی اکنون برای تقلید از سنگ طبیعی ساخته شده‌اند، بنابراین می‌توانید بهترین‌های هر دو دنیا را داشته باشید!

اضافه کردن نور و نورپردازی برای بازسازی حمام و سرویس

اضافه کردن نور

برای روشن‌تر کردن اتاق، نورهای توکار نصب کنید. حمام ها اغلب کوچک هستند، بنابراین مهم است که نورپردازی شما به برجسته کردن فضایی که دارید کمک کند. نورپردازی توکار در سراسر سقف می تواند به روشن تر به نظر رسیدن اتاق کمک کند. سعی کنید 1 یا 2 مورد از این وسایل را در حمام نیز اضافه کنید.
همچنین ممکن است بخواهید نور روشنی را در اطراف آینه در نظر بگیرید، که می تواند دیدن هر آرایشی را که می کنید آسان تر کند.
اگر می توانید یک پنجره به حمام خود اضافه کنید. این ویژگی ارزش فروش مجدد زیادی را اضافه می کند.

استفاده از توالت دیواری برای بازسازی حمام و سرویس خانه

توالت

برای صرفه جویی در فضای مقرون به صرفه، یک توالت دیواری انتخاب کنید. توالت های دیواری به دلایل خوبی به طور فزاینده ای محبوب هستند. آنها فضای زیادی را ذخیره می کنند، زیرا مخزن داخل دیوار است. همچنین، توالت از دیوار آویزان شده است و کف زیر آن صاف می ماند. این باعث می شود که نسیم زیر آن را تمیز کنید!
به خاطر داشته باشید که در حالی که توالت ها نسبتاً مقرون به صرفه هستند، نصب می تواند گران باشد. اگر دانشی در مورد لوله کشی دارید، ممکن است بتوانید DIY کنید.

بازسازی حمام خانه

از کاشی های کوچک برای کف دوش ایمن تر استفاده کنید. کاشی‌های کوچک‌تر (حدود 2.5 سانتی‌متر) به شما کشش بیشتری می‌دهد. کاشی‌های کوچک‌تر را انتخاب کنید تا کف دوش شما ضد لغزش‌تر شود. می‌توانید کاشی‌هایی مشابه کاشی‌های کف حمام خود انتخاب کنید تا ظاهری منسجم ایجاد کنید.

ایجاد فضای ذخیره سازی خانه برای بروزرسانی

با ایجاد چندین فضای ذخیره سازی، فضا را به حداکثر برسانید. از آنجایی که حمام ها می توانند کوچک باشند، فضای ذخیره سازی اغلب محدود است. هنگام برنامه ریزی برای بازسازی خود، مطمئن شوید که چندین قسمت مانند کمد جداگانه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است یک کمد کتانی برای نگهداری حوله های اضافی داشته باشید.

کابینت های بزرگ در زیر سینک نیز راه های عالی برای افزودن فضای ذخیره سازی هستند.
در نظر بگیرید که یک لبه در حمام خود اضافه کنید تا بتوانید محصولاتی مانند شامپو را در آن نگهداری کنید.

بازسازی فضای نشیمن و اتاق خواب

بازسازی فضای نشیمن و اتاق خواب

برای به روز رسانی فضا، کفپوش جدید را انتخاب کنید . کف بخشی از اتاق است که به احتمال زیاد فرسودگی و پارگی را نشان می دهد. یکی از بهترین راه‌ها برای تازه‌سازی اتاق، نصب کف‌پوش جدید است. اگر قبلاً فرش داشته‌اید، به تغییر کف‌های چوبی یا لمینت فکر کنید.
اگر فرش را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که سبک زندگی شما را منعکس می کند. به عنوان مثال، فرش سفید احتمالاً انتخاب عاقلانه ای نیست اگر بچه های کوچک یا یک توله سگ بازیگوش دارید.
از فروشگاه کفپوش دیدن کنید تا نمونه ها را مشاهده کنید و از قیمت مواد مطلع شوید. به عنوان مثال، ورقه ورقه ارزان تر از چوب سخت واقعی است. می توانید این 2 را با هم مقایسه کنید تا ببینید چه چیزی برای شما مفید است.

نقاشی دیوارها جهت بازسازی نشیمن و اتاق ها

نقاشی دیوارها

دیوارها را رنگ آمیزی کنید تا اتاق احساس جدیدی کند. رنگ آمیزی احتمالا ساده ترین راه برای دادن جان تازه به اتاق است. برای اتاق خواب ، سعی کنید از رنگ های سرد مانند آبی استفاده کنید. این یک محیط آرام بخش ایجاد می کند.
با خیال راحت در فضای زندگی خود خلاق باشید. به عنوان مثال، می توانید یک اتاق خاکستری با 1 دیوار قرمز برای ایجاد یک لهجه دراماتیک داشته باشید. (جهت نقاشی ساختمان در تنکابن و عباس آباد کلیک کنید)

خرید مبلمان جهت بازسازی نشیمن و اتاق ها

خرید مبلمان

برای مدرن کردن اتاق، مبلمان جدید بخرید. چه به دنبال یک میز ناهار خوری جدید باشید یا یک مبل به روز، مبلمان کمک می کند اتاق تازه بازسازی شده شما مانند خانه باشد. زمانی را صرف مرور مجلات طراحی کنید تا حسی از آنچه دوست دارید پیدا کنید. اگر با یک طراح کار می کنید، قبل از خرید، بریده های زیادی در اختیار او قرار دهید.
برای آشپزخانه، به میزها، قفسه های ذخیره سازی و صندلی های بار نگاه کنید. ممکن است کاناپه ها، میزهای انتهایی و لامپ ها را برای اتاق نشیمن خود قیمت گذاری کنید. برای اتاق خواب، تخته سر، کمد و میز خواب را در نظر بگیرید. ممکن است یک میز یا بوفه جدید برای اتاق غذاخوری بخواهید.
مبلمان شما باید متناسب با سبک زندگی شما باشد. به عنوان مثال، اگر خانواده پرجمعیتی دارید، یک میز ناهار خوری بلند با نیمکت در 1 طرف در نظر بگیرید تا چند نفر را در خود جای دهد.
اگر شما و همسرتان عاشق شب فیلم هستید، یک مبل راحتی ممکن است اولویت شما باشد.

در حال قرار دادن تابلو بروی دیوار برای نوسازی اتاق و نشیمن

دیزاین اتاق

برای بازسازی و دیزاین آسان اتاق را به لوازم جانبی اضافه کنید . اگر بودجه لازم برای بازسازی کامل را ندارید، لوازم جانبی را به هر اتاق اضافه کنید تا به‌روزرسانی آسان شود. در اتاق نشیمن ، قاب عکس، لامپ و قالیچه‌های جدید اضافه کنید. می توانید یک میز انتهایی جدید به اتاق خواب خود اضافه کنید.
برای اتاق غذاخوری خود، ممکن است بشقاب های تزئینی را روی دیوارها به نمایش بگذارید. برای زیباتر کردن میز خود، جا تختی و دستمال سفره جدیدی اضافه کنید.
آینه ها یک راه عالی برای بزرگتر نشان دادن یک اتاق کوچک هستند.
برای پر کردن یک اتاق بزرگ، به خرید چند قطعه بزرگ مانند یک میز بلند یا مبل راحتی فکر کنید. همچنین می توانید از دیزاین مجازی خانه کمک بگیرید.

نمایی از لوستر اتاق و نشیمن برای بازسازی

نورپردازی

نورپردازی را دوباره طراحی کنید تا حال و هوا و محیط را بیافزایید. نورهای شدید سقفی می توانند باعث شوند که اتاق کمتر احساس خانه کند. سعی کنید چندین میز و لامپ های کف را به یک اتاق اضافه کنید تا احساس خوشایندی بیشتری داشته باشید. همچنین می توانید یک لوستر یا آویز اضافه کنید تا به اتاق خود یک نقطه کانونی جدید و جالب ببخشید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

حساب کاربری
پلن اقتصادی
ثبت آگـهی
آگهی نقشه
اپ موبایل